مقایسه کامل فریزر ایستاده با صندوقی

مقایسه کامل فریزر ایستاده با صندوقی - صنایع برودتی فریدونی

یکی از انواع رایج یخچال فروشگاهی یا فریزر فروشگاهی بدون برفک، فریزر ایستاده و صندوقی می باشد. همان طور که می دانید با پیشرفت فناوری، شاهد انواع مختلف یخچال و فریزرهای صنعتی مانند: یخچال پرده هوا فریدونی، یخچال روباز  و… هستیم که هر کدام با قابلیت هایی که دارند، به نحوی از فساد مواد غذایی مختلف جلوگیری می کنند.

اما امروز در این مطلب می خواهیم به تفاوت های مهم فریزر ایستاده با صندوقی بپردازیم تا برای خرید هر کدام از این محصولات، سوال یا ابهامی نداشته باشید.

مهم ترین نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم عبارتند از:

  • ویژگی های مهم فریزر ایستاده
  • ویژگی های مهم فریزر صندوقی
  • 5 تفاوت مهم فریزر ایستاده با صندوقی
  • فریزر ایستاده را انتخاب کنیم یا صندوقی؟

با ما همراه باشید.

ویژگی های مهم فریزر ایستاده

یکی از تجهیزات برودتی کاربردی که در طراحی هایپر پروتئین و طراحی سوپر مارکت نیز مورد استفاده قرار می گیرد، فریزر ایستاده است که به منظور نگه داری انواع بستنی، گوشت مرغ، ماهی و  نواع دیگر مواد غذایی پروتئینی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی فریزهای ایستاده یا عمودی دارای اندازه و ابعاد مختلف بوده که انتخاب هر کدام به نیاز کسب و کار شما بستگی دارد.

این محصول در انواع مختلف تک درب، دو درب و سه درب تولید و به بازار عرضه شده است. همچنین در بعضی مدل ها، درب محصول از جنس فولاد ضد زنگ بوده و در برخی دیگر از جنس شیشه ای می باشد.

بدیهی است یخچال فروشگاهی ایستاده با درب فولادی، مقاوم تر بوده و در برابر ضربه دارای استحکام بیشتری است. بنابراین در بازار دارای تقاضای بیشتری از سوی مشتریان است.

البته عده ای از افراد به دلیل فروش بهتر محصولات مانند: انواع بستنی، دسر و… فریزر ایستاده درب شیشه ای را ترجیح می دهند تا مشتریان بتوانند بستنی های وسوسه انگیز را مشاهده نمایند.

همچنین فریزرهای ایستاده دارای درب عمودی هستند که باید در هنگام قرار دادن آن در فروشگاه، فضایی برای باز شدن درب در نظر بگیرید.

ویژگی های مهم فریزر صندوقی

فریزر صندوقی که نوعی فریزر فروشگاهی به شمار می رود، یک محصول بزرگ دارای عمق زیاد است که فاقد قفسه یا سبدهای تقسیم کننده می باشد. درب آن در بخش بالایی قرار دارد و به سمت بالا باز می گردد.

این محصول در طراحی سوپر مارکت کوچک و طراحی قنادی مورد استفاده قرار می گیرد و با نام های: یخچال سوپر مارکتی ویترینی، فریزر خوابیده فروشگاهی و… نیز شناخته می شود. همچنین جزو پر فروش ترین و پرکاربردترین فریزرها به شمار می روند.

درب فریزر صندوقی  شیشه ای بوده و نوع دیگر آن، فریزر صندوقی خوابیده است که دارای درب شیشه ای و کشویی می باشد.

این فریزر نیز یخچال پرده هوا و یخچال روباز پرده هوا، به منظور نگه داری انواع بستنی، گوشت، ماهی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

حالا که با ویژگی های مهم هر محصول آشنا شدیم، نوبت به مقایسه کامل این دو فریزر فروشگاهی می رسد. با ما همراه باشید.

5 تفاوت مهم فریزر ایستاده با صندوقی

بسیاری از صاحبان فروشگاه به طور واضح تفاوت میان فریزر ایستاده و فریزر صندوقی را نمی دانند. اما هنگام خرید فریزر ایستاده یا صندوقی،  باید اطلاعات جامع و کامل در خصوص این محصولات داشته باشید؛ همچنین نیازهای کسب و کار خود را بشناسید.

در ادامه به 5 تفاوت مهم فریزر ایستاده با صندوقی می پردازیم تا هنگام خرید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

  1. مشخصات ظاهری

یکی از مهم ترین تفاوت های فریزر ایستاده با صندوقی، تفاوت در ظاهر این محصولات است. همان طور که گفتیم در فریزر ایستاده باید در فضایی قرار داده شوند که دارای ارتفاع مناسب باشند. همچنین در رنگ های سفید و استیل در بازار موجود هستند؛ اما فریزر صندوقی نیازمند فضایی هستند که دارای مساحت عرضی مناسب باشد؛ چرا که دارای یک درب در بالا می باشند.

هر کدام از این محصولات نیز در ابعاد 5 تا 25 فوت مکعب تولید شده اند اما دارای اختلاف هایی در ظرفیت قرار گرفتن مواد غذایی هستند.

  1. تعمیر و نگهداری

از دیگر تفاوت های فریزر صندوقی با فریزر ایستاده، تفاوت در سیستم یخ زدایی می باشد. برخی مدل های فریزر صندوقی، دارای سیستم یخ زدایی خودکار یا سیستم فاقد برفک می باشند. اکثر مدل ها نیز  دارای سیستم یخ زدایی دستی هستند؛ این امر سبب شده تا کاربران نیاز به تعمیر نداشته باشند اما نگه داری آن دشوار است.

فریزر ایستاده نیز مجهز به سیستم یخ زدایی خودکار می باشد که این امر سبب استفاده و نگه داری آسان آن شده است؛ اما در صورت ایجاد خرابی، دارای هزینه تعمیر بالاتری می باشد.

 

  1. مصرف انرژی

در مقیسه میزان مصرف انرژی این دو فریزر فروشگاهی باید بگوییم که فریزر صندوقی دارای مصرف انرژی کمتری است؛ چرا که دارای دیوار داخلی عایق بوده و سرما دستگاه را حفظ می کند؛ از این رو انرژی کمتری را برای حفظ برودت مواد غذایی صرف می کند و کم مصرف تر است.

در مقابل فریزر ایستاده به دلیل مجهز بودن به سیستم اتوماتیک یخ زدا دارای مصرف برق بیشتری می باشد.

  1. میزان سر و صدا

از عوامل مهم وتاثیرگذار در انتخاب سردخانه، یخچال فروشگاهی ایستاده و فریزر فروشگاهی، میزان سر و صدای تولیدی این محصولات است. این نکته به دلیل کار کردن این دستگاه ها در طول روز و حین کار، از اهمیت بالایی برخوردار است

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، در فریزر صندوقی، از سیستم یخ زدای دستی استفاده شده است؛ از این رو صدای تولید شده نیز کمتر می باشد. اما در فریزر ایستاده به دلیل تجهیز این محصول به سیستم یخ زدای خودکار و روشن و خاموش شدن دائمی آن، انتظار تولید صدای زیاد و گاهی اوقات آزاردهنده را باید داشته باشیم.

در پاسخ به سوال فریزر صندوقی چه مارکی خوبه؟ نیز باید بگوییم کارخانجات تولیدی صنایع برودتی فریدونی با بیش از 5 دهه فعالیت، ارائه دهنده انواع یخچال فروشگاهی، یخچال پرده هوا  سردخانه و.. می باشد که مطابق با استانداردهای روز دنیا و بالاترین کیفیت می باشند.

  1. قیمت

تفاوت دیگر فریزر ایستاده و فریزر صندوقی نیز در قیمت آن ها است.

یک نکته که در خرید محصولات مختلف وجود دارد این است که اکثر اوقات شما هزینه زیادی بابت خرید یک محصول می پردازید و در طول مدت استفاده از آن نیز نیازی به پرداخت هزینه های جانبی مثل: تعمیر، نگهداری و… نخواهید داشت.

در مورد خرید فریزر ایستاده و فریزر صندوقی نیز این موضوع صدق می کند؛ در واقع شما

اقدام به خرید فریزر ایستاده با سیستم یخ زدای اتوماتیک می نمایید و از قابلیت و امکانات بی نظیر آن در مدت زمان طولانی استفاده می کنید.

به طور کلی فریرهای ایستاده حدود 10 تا 15 درصد از فریزرهای صندوقی دارای قیمت بالاتری هستند.

حالا که با تفاوت های مهم این دو محصول نیز آشنا شدیم، وقت آن رسیده که به این سوال نیز پاسخ دهیم: فریزر ایستاده یا صندوقی؟ کدام را بخریم؟ در ادامه به این پرسش مهم پاسخ داده ایم.

فریزر ایستاده را انتخاب کنیم یا صندوقی؟

پاسخ به این سوال تا حدود زیادی به شرایط و نیاز کسب و کار شما بستگی دارد! به عنوان مثال اگر فضای فروشگاه و مغازه شما کم می باشد برای طراحی هایپر مارکت مدرن و طراحی سوپر مارکت، فریزر ایستاده گزینه بهتری است؛ چرا که به جای اشغال مساحت عرضی، دارای ارتفاع بیشتری است؛ این در حالی است که فریزرهای صندوقی به دلیل عرض بیشتر، فضای بیشتری را نیز اشغال می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص انواع یخچال های ویترینی می توانید مطلب یخچال ویترینی چیست را مطالعه کنید.

 کلام آخر

به پایان مطلب مقایسه کامل فریزر ایستاده با صندوقی رسیدیم. در این مقاله تلاش کردیم ابتدا ویژگی های هر کدام از این محصولات را بشناسیم. سپس به 5 تفاوت مهم فریزر صندوقی و ایستاده اشاره کردیم که عبارتند از:

  1. مشخصات ظاهری
  2. تعمیر و نگهداری
  3. مصرف انرژی
  4. میزان سر و صدا
  5. قیمت

و به توضیح هر کدام پرداختیم. در پایان نیز گفتیم انتخاب هر یک از این محصولات، بستگی به شرایط و نیاز کسب و کار شما دارد.

ممکن است بودجه بیشتری داشته باشید و مایل به خرید فریزر ایستاده با امکانات و قابلیت های بیشتری باشید؛ یا ممکن است مساحت فروشگاه شما  زیاد بوده و نیاز به خرید یک دستگاه برودتی با ابعاد بزرگ داشته باشید که در این صورت، خرید فریزر صندوقی انتخاب بهتری است.

امیدواریم این مطلب راهنمای مناسبی به منظور خرید یخچال فروشگاهی و فریزر فروشگاهی برای شما باشد. چنانچه سوالی در این زمینه داشتید، می توانید از بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا از بخش تماس با ما با کارشناسان صنایع برودتی فریدونی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *