طراحی هایپر مارکت مدرن

طراحی هایپر مارکت مدرن- صنایع برودتی فریدونی

هایپرمارکت ها از جمله فروشگاه های نوظهور هستند که امروزه به میزان بالایی مورد توجه مشتریان قرار گرفته اند؛ چرا که افراد مختلف به دلیل تنوع بالای محصولات می توانند تمامی نیازهای غذایی خود را در یخچال فروشگاهی، فریزر فروشگاهی و سایر بخش های این فروشگاه ها برآورده کنند.

از این رو چنانچه طراحی چیدمان هایپر مارکت و توجه به ریز فضاهای هایپر مارکت در اولویت قرار بگیرد، می توان به راحتی تعداد زیادی مشتری را به داخل فروشگاه هدایت نمود. این امر در نهایت سبب افزایش سود و همچنین رضایت بالای مشتریان می گردد.

بنابراین در این مطلب قصد داریم بیشتر با طراحی دکوراسیون داخلی هایپر مارکت آشنا شویم. مهم ترین نکاتی که در این بخش به آن ها می پردازیم عبارتند از:

  • حداقل مساحت هایپر مارکت
  • اصول طراحی هایپر مارکت
  • 5 ایده طراحی هایپر مارکت مدرن

بنابراین اگر به دنبال راهکاری برای افزایش مشتری و متمایز کردن کسب و کار خود از رقبا هستید، پیشنهاد می کنیم با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

حداقل مساحت هایپر مارکت

یکی از سوالاتی که احتمالا برای شما نیز پیش آمده است این است که: حداقل مساحت هایپر مارکت چقدر باید باشد؟

در پاسخ باید بگوییم که حداقل استاندارد هایپرمارکت در کشورمان ایران، ۵۰۰۰ مترمربع است.

اصول طراحی هایپر مارکت

تصور کنید در یک روز پر مشغله برای خرید یک کالای ضروری به فروشگاه مراجعه می کنید. با ورود به فروشگاه، با صحنه ای رو به رو می شوید که به شدت شما را گیج و سردرگم می کند! قفسه های نامرتب، شلوغی بیش از حد و عدم وجود لیبل قیمت و جزئیات محصول، تنها بخشی از بی نظمی های هایپرمارکت پیش روی شما است.

در اکثر مواقع مشتریان به دلیل نداشتن وقت یا حوصله کافی ممکن است از همان آغاز ورود به فروشگاه مسیر خود را کج کرده و از درب خروج راهی فروشگاه دیگری شوند.

بنابراین چنانچه صاحبان کسب و کار به نیازهای مهم مشتریان مثل: پیدا کردن آسان محصولات مورد نظر، فضای مرتب و مدرن فروشگاه و… توجه نداشته باشند، باید به زودی در انتظار کاهش سود دهی و فروش محصولات خود باشند.

و اما … مهم ترین اصول طراحی هایپر مارکت و استاندارد طراحی هایپر مارکت عبارتند از:

  1. طراحی چیدمان هایپر مارکت به شکل خلاقانه

به طور کلی در طراحی داخلی هایپر مارکت باید محصولات و کالاهای مختلف را به گونه ای در قفسه ها قرار داد که مشتریان مختلف بتوانند به راحتی دسترسی داشته باشند.

اما نکته مهمی که در این بخش باید به آن توجه نمود این است که محصولات دارای حاشیه سود بالا، باید در انتهای سالن فروشگاه قرار بگیرند تا علاوه بر اینکه افراد بتوانند به راحتی محصول مد نظر خود را پیدا کنند، با مشاهده سایر محصولات دیگر نیز مشتاق خرید بیشتر شوند.

علاوه بر این می توانید با استفاده از نقشه و آیکون های مختلف، راهنمای خرید از بخش های مختلف را در اختیار مشتریان قرار دهید.

  1. دسته بندی اصولی محصولات

فراموش نکنید هدف نهایی ما، تجربه مثبت مشتریان و در نهایت افزایش رضایت آن ها می باشد. بنابراین بسیار مهم است که برای یافتن سریع و آسان تر محصولات یک برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

به عنوان مثال از دیگر نکات مهم طراحی هایپر مارکت و تجهیزات فروشگاهی طبقه بندی محصولات مختلف بر اساس برند وکاربرد می باشد. علاوه بر این باید چیدمان محصولات در قفسه بندی طوری باشد که جزئیات محصولات به آسانی نمایش داده شود.

استفاده از قفسه های با ارتفاع و عمق مناسب نیز تاثیر به سزایی در افزایش فروش دارد. محصولاتی که دارای فروش بیشتری هستند نیز باید در قفسه های پرطرفدار و دارای دسترسی آسان قرار بگیرند.

  1. استفاده از سیستم تهویه مناسب

یکی دیگر از ضوابط طراحی هایپر مارکت و استاندارد طراحی هایپر مارکت، دمای متناسب و ایده آل است.

در تابستان استفاده از سیستم های تهویه مطبوع باید مورد توجه قرار بگیرد. در زمستان نیز استفاده از سیستم های گرمایشی می تواند تاثیر به سزایی در افزایش رضایت مشتریان داشته باشد.

همچنین استفاده از سیستم تهویه مناسب، کمک می کند تا هوای تازه در داخل فروشگاه جریان داشته باشد و از تجمع دود و بوهای نامطبوع جلوگیری به عمل می آورد. این موضوع در نهایت سبب ایجاد فضای سالم برای پرسنل و مشتریان می گردد و سبب می شود تا فراد تجربه خوبی از خرید در هایپرمارکت داشته باشند.

  1. توجه به طراحی بصری جذاب

از دیگر نکات مهم  استاندارد طراحی هایپر مارکت، استفاده از رنگ بندی های مناسب است.

به عنوان مثال، رنگ قرمز و نارنجی می تواند به میزان قابل توجهی حس شادی و نشاط را به افراد منتقل کند. رنگ های آبی و سبز نیز یادآورد حس آرامش و صلح هستند.

استفاده از نورپردازی های مناسب نیز می تواند به دیده شدن بهتر محصولات و جلب توجه مشتریان برای خرید محصولات خاص کمک نماید.

فراموش نکنید استفاده از تصاویر و آیکون های جذاب و خلاقانه نیز می تواند جذابیت هایپرمارکت را افزایش داده و در نهایت فروش شما را بالا ببرد.

همچنین نمایشگرهای محصول نیز می تواند برای معرفی کالاهای خاص و نمایش تبلیغات موثر باشد.

  1. بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا

استفاده از جدیدترین فناوری ها، سبب افزایش سرعت ثبت سفارش، کاهش معطلی مشتریان و در نهایت افزایش رضایت و فروش می گردد.

مهم ترین ابزارهای پیشرفته در هایپرمارکت ها عبارتند از:

  • کیوسک سفارش آنلاین

با استفاده از این کیوسک ها، مشتریان می توانند اطلاعات محصولات و جزئیات مربوط به هر کدام را مشاهده کرده و به ثبت سفارش بپردازند. همچنین این سیستم ها مجهز به سیستم پرداخت، بارکدخوان و… نیز می باشند.

  • صندوق فروشگاهی

استفاده از صندوق های فروشگاهی نیز به پرسنل در چاپ لیبل و صدور فاکتور با استفاده از چاپگر کمک می کند.

  • بارکدخوان

این دستگاه علاوه بر افزایش سرعت ثبت سفارش، سبب کاهش خطای انسانی می گردد. نوع پرتابل این محصول نیز به کارکنان این امکان را می دهد که از هر نقطهدر فروشگاه، بتوانند به اطلاعات محصولات مختلف دسترسی داشته باشند.

  • پرینتر

انواع فیش پرینتر و لیبل پرینتر که چاپگرهای حرارتی بوده و نیاز به جوهر ندارند، در بازار وجود دارند که به چاپ سریع فاکتورهای فروش و برچسب های قیمت و.. کمک می کنند.

همچنین استفاده از یخچال سوپر مارکتی پیشرفته نیز بسیار تاثیرگذار است.

  1. ایجاد فضای تمیز و امن

از مهم ترین اصول طراحی هایپر مارکت امنیت می باشد؛ چرا که به دلیل شلوغ بودن اکثر فروشگاه ها و حضور تعداد بالای مشتری، نیاز به محافظت از جان افراد و کالاها و.. می باشد.

از این رو حتما لازم است هایپرمارکت ها مجهز به سیستم اطفای حریق و امنیتی باشند. همچنین نیاز است به صورت دوره ای، این تجهیزات توسط بازرس و کارشناس بررسی شوند.

استفاده از دوربین مدار بسته، دزدگیر و.. به منظور جلوگیری از سرقت ضروری بوده و همچنین نیاز است کارکنان نیز باری استفاده صحیحاز این سیستم ها آموزش ببینند.

علاوه بر این موارد استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز به منظور افزایش نظافت و بهداشت فروشگاه ها پیشنهاد می شود.

  1. دسترسی آسان به محصولات

از دیگر عوامل مهم در اجرای طراحی دکوراسیون داخلی هایپر مارکت، نحوه دسترسی آن می باشد.

به این منظور افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان و… نیز باید بتوانند در کنار سایر افراد از امکانات هایپرمارکت ها استفاده نمایند.

در واقع مسیر ورود و خروجی فروشگاه باید دارای مساحت کافی برای عبور و مرور راحت مشتریان باشد. همچنین هنگام خرید مشتریان نیز باید فضای کافی برای عبور آن ها از بین قفسه ها وجود داشته باشد تا به هم برخورد نکنند.

 

حالا که با اصول مهم طراحی داخلی هایپر مارکت آشنا شدیم، زمان آن رسیده که به نکات طراحی هایپرمارکت مدرن بپردازیم؛ چرا که در دنیای امروز استفاده از تجهیزات هایپر مارکت لوکس همیشه برای مشتریان جذابیت داشته و طرفدار این سبک هستند. با ما همراه باشید.

5 ایده طراحی هایپر مارکت مدرن

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه مواردی یک فروشگاه را از بقیه فروشگاه ها متمایز می کند؟

در این بخش می خواهیم با بررسی نمونه های موفق هایپرمارکت ببینیم تجهیزات هایپر مارکت لوکس و مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

1. داشتن فضای کافی برای رفت و آمد مشتریان و دسترسی آسان به محصولات

داشتن فضای کافی برای رفت و آمد مشتریان

2. تفکیک محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک

تفکیک محصولات ارگانیک و غیر ارگانیک صنایع برودتی فریدونی

3. استفاده از یخچال فروشگاهی و فریزر فروشگاهی به منظور ذخیره مصرف انرژی

استفاده از یخچال فروشگاهی و فریزر فروشگاهی - صنایع برودتی فریدونی

4. استفاده از راهنمای سقفی مدرن به منظور هدایت مشتریان به قفسه ها

استفاده از راهنمای سقفی مدرن- صنایع برودتی فریدونی

5. طراحی هایپر پروتئین مدرن و بخش ویژه فروش محصولات پروتئینی

طراحی هایپر پروتئین مدرن - صنایع برودتی فریدونی

می توانید تصاویر بیشتر را در  15Supermarket Design Tips For The Shopper’s Experience ببینید.

کلام آخر

در دنیای مدرن امروز، با طراحی هوشمندانه و مناسب هایپرمارکت ها می توان به راحتی فضای راحت و ایمنی را به منظور خرید محصولات مختلف برای مشتریان ایجاد نمود.

در این مطلب تلاش کردیم با اصول کلی طراحی هایپر مارکت و تجهیزات فروشگاهی بیشتر آشنا شویم. در پاین نیز تصویر 5 هایپرمارکت مدرن با ویژگی های منحصر به فرد را برای شما عزیزان قرار دادیم تا بتوانید دید کلی و واضحی از تجهیزات هایپر مارکت لوکس داشته باشد.

صنایع برودتی فریدونی با بیش از 5 دهه فعالیت در اجرای پروژه های: طراحی هایپر پروتئین، طراحی قنادی، طراحی هایپر مارکت، طراحی سوپر مارکت و… دسترسی به تنوع بالای محصولات و تحویل سریع را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است.

از این رو چنانچه قصد طراحی دکوراسیون هایپر مارکت مطابق با استاندارد و ضوابط طراحی را دارید، می توانید از بخش  ارتباط با ما با کارشناسان صنایع برودتی فریدونی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *